es

Servicios

Organizaciones líderes coinciden en destacar el conocimiento de nuestro equipo de consultores: hablan el mismo idioma que nuestros clientes ya que cuentan con experiencia previa en el campo para el que seleccionan, lo que les permite conocer el pulso del mercado.

Sigue leyendo

Contacto

Somos fuerza impulsora en el mercado de búsqueda y selección especializada durante más de 15 años en España. Conoce nuestras oficinas de Madrid, Barcelona, Valencia y Bilbao.

Nuestras oficinas
Ofertas de empleo

Nuestros consultores especializados escucharán tu historia y te conectarán con organizaciones líderes en España. Queremos escribir contigo un nuevo capítulo en tu carrera profesional.

Ver todas las ofertas de empleo

Consejos de carrera

Tips para ayudarte a escribir la historia que quieres contar.

Ver todo
Servicios

Organizaciones líderes coinciden en destacar el conocimiento de nuestro equipo de consultores: hablan el mismo idioma que nuestros clientes ya que cuentan con experiencia previa en el campo para el que seleccionan, lo que les permite conocer el pulso del mercado.

Sigue leyendo
Quiénes somos

Una historia de éxito, una historia de superación, una historia de crecimiento... cada historia profesional es el reflejo de las personas que forman parte de ella. Conoce a Robert Walters en España.

Sigue leyendo

Únete al equipo

¿Listo para impulsar tu carrera profesional con nosotros?

Descúbrelo aquí
Contacto

Somos fuerza impulsora en el mercado de búsqueda y selección especializada durante más de 15 años en España. Conoce nuestras oficinas de Madrid, Barcelona, Valencia y Bilbao.

Nuestras oficinas

Export Specialist

Guardar

An excellent opportunity as Export Specialist is available now in Barcelona for a multinational of the luxury sector. Mission: Develop relationships with the Distributors and Subsidiaries in the order to cash process (orders, deliveries, returns, claims and bad debt) and solve any issues to achieve the objectives fixed in terms of service levels and receivables.

Main functions and responsibilities:


Centralize the relation with the Customers in the order to cash process:
• Review and provide information about the situation of their orders
• Deal with SAP/e-mail orders
• Review and provide logistic or descriptive information of products
• Review and provide information about delivery data
• Inform the customer of the out of stock that affects the orders
• Review and provide information about invoice data (solve possible invoice issues)
• Review and provide information about the collection and/or liability situation
• Maintain a record of the most common issues and problems and their solving degree, so that the customer service is speeded up
• Tasks within the Order & Delivery management process

Review and unblock the orders for delivery.
• Delivery issues/delay management

Modify orders and deliveries.
• Interlocutor with Delivery Monitoring (Logistics) for delivery issues Follow-up and management regarding faults
• Review and provide info requested by the Customer
• ‘Transport’ management

Group deliveries to be prepared and shipped together to the customer.
• Transport follow-up with Delivery Monitoring
• Review and provide info requested by the Customer
• Invoice management
• Review and unblock the orders for invoicing and generate the billing document.

Overdue or Bad debt:
• Decision of the action to be taken together with Sales Team and Implementation of the agreed action
• Claims management
• Claim reception and analysis (Check with Commercial conditions, pricing…)
• Creation of Credit/Debit note in the system
• Credit / Debit note billing and AR compensation
• Take care and register customer complaints
• Customer relationship

Day to day communication.
• Responsiveness, provide solutions to customer requests.
• Analyse and share functional KPIs with customer to detect improvement areas.

Requirements for the role:

Experience:
• Minimum 2 years in a similar job (import / export flows)

Education:
• Bachelor’s degree

Languages:

• Spanish: Native / Bilingual
• English: Advanced level

Competencies:
• Good communications skills
• Analytical skills
• Ability to listen and active problem solving skills
• Good interpersonal skills
• Ability to handle pressure and workload


This important multinational in the selective luxury sector offers a temporary position starting in January to cover an IT leave with possibilities to extend in a permanent contract, in an excellent working environment.

If you are a professional with strong problem-solving skills, experience directly related to the position and communication skills, the job is for you.

Apply today for this exciting position and start a new professional challenge now!

Tipo de contrato: TEMPORARY

Especialización: Fashion, Retail & Luxury

Área: Retail

Sector: Moda

Banda salarial: Negotiable

Tipo de trabajo: Híbrido

Nivel de experiencia: Associate

Ubicación: Barcelona

Referencia: 2323892/001

Fecha de publicación: 19 de enero de 2025

Consultor/a: Clara Capellades

Número de teléfono: +34 932 16 30 00

clara.capellades@robertwalters.com

Clara Capellades

Guardar

Compartir

Yo soy Robert Walters, ¿y tú?

Únete a nuestro equipo emprendedor, dinámico e internacional, donde podrás aprender y desarrollarte de manera constante junto a compañeros que te impulsarán a ser tu mejor versión.