POLÍTICA DE COOKIES EN NUESTRA WEBSITE
Utilizamos cookies en nuestra página web con el objetivo de proporcionarte una experiencia de usuario personalizada. Si decides mantener esta configuración, asumiremos que quieres continuar recibiendo cookies dentro del sitio web de Robert Walters. No obstante, tienes la posibilidad de cambiar tu configuración en cualquier momento. Para obtener más información, por favor consulta nuestra política de Cookies.

  • Ofertas de empleo
    • Banca y Seguros
    • Contabilidad y Finanzas
    • Digital
    • Energía
    • Industria y Supply Chain
    • Inmobiliario, Construcción e Infraestructuras
    • Interim Management
    • Tecnología
    • Marketing
    • Pharma, Healthcare y Biotech
    • Recursos Humanos
    • Tax & Legal
    • Ventas
  • Consejos de contratación
    • Webinars
    • E-guides
  • Consejos de carrera
  • Servicios a empresas
    • Talent & Market Insights Services
    • Executive Search
    • Búsqueda y Selección Especializada
    • Estudio de Remuneración Global 2022
  • Quiénes somos
    • Únete al equipo
  • Contacto
    • Madrid
    • Barcelona
    • Valencia
    • Bilbao
  • Información personal
  • Mis Aplicaciones
  • Ofertas de empleo guardadas & alertas
  • Cerrar sesión
  • Regístrate
  • Inicia sesión
Síguenos:
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

DETALLES DE LA OFERTA DE EMPLEO

  1. Inicio
Select Geolocation Variant

Responsable de Marketing (DIGITAL/WEB)

Guardar

Banda salarial Negotiable

Ubicación Madrid

FULL_TIME

Consultor/a Nerea Llorente

Referencia 1662532/001

Fecha de publicación 12 de enero de 2023

madrid marketing/insight-and-analysis 2023-01-12 2023-03-13 financial-services Madrid ES Robert Walters https://www.robertwalters.es https://www.robertwalters.es/content/dam/robert-walters/global/images/logos/web-logos/square-logo.png true

From the Sales & Marketing division of Robert Walters, we are looking for a Head of Marketing for one of the leading multi-product Price Comparison websites in Spain.

About the job:

Reporting to the Chief Growth Officer, you will be leading the marketing team, managing and analyzing search marketing data in order to create useful insights for strategic purposes. You will be working on:

  • Definition and implementation of the natural Search strategy, ensuring it is adjusted accordingly as the Search landscape changes.
  • Definition and implementation of our paid strategy, ensuring a positive ROAS.
  • Ensuring that both strategies are well communicated, and well understood by the rest of the business.
  • Own the relationships with any external agencies.
  • Work closely with the IT department in order to monitor all the changes required for SEO, SEM or tracking.
  • Ensure that the analytics are in te right place to measure, monitor and communicate the effectiveness of both search strategies on a regular basis.
  • Own all the channel numbers and reports on channel performance.

SEO:

  • On-site and off-site strategy.
  • Monitor and optimise keywords performance.
  • Create guidelines for internal stakeholders who produce content.
  • Review internal linking.
  • Review website structure.
  • Review of keywords performance.
  • Linkbuilding.

SEM:

  • Regularly perform thorough keywords research.
  • Prepare and present reports regularly.
  • Identify problems and deficiency and implement solutions in a timely manner.
  • Suggest improvements for process and productivity optimization.
  • Work with the product managers to follow the strategy of the product.
  • Stay up to date with the latest digital marketing latest trends and best practices.

DATA:

  • Query datasets from different sources, turn data into information, information into insight and insight into product and business decisions.

  • Use data to investigate and help resolve issues in product or processes.
  • Design and implement metrics, dashboards, and reports.

Requirements and qualifications:

  • Master's degree in Business, Economics or similar.
  • 5 years of experience as Search Engine Marketing Specialist or similar role.
  • 3 years of relevant experience interpreting data in business intelligence and analytics.
  • Excellent communication skills, both written and spoken, in English.
  • Excellent analytical skills.

Tools (very valuable):

  • Google Search Console
  • Screaming Frog
  • SEMRush, Ahref, SimilarWeb...
  • GT-Metrix, Webpagetest, Lighthouse
  • Google Analytics y Mixpanel
  • Google Optimize
  • Google Tag Manager
  • Google Ads, Facebook Ads...
  • Proficient with Excel
  • HTML, CSS3, JS, PHP

Contacto

contactConsultantImage

Nerea Llorente

+34 91 309 79 88

nerea.llorente@robertwalters.com

1606577 1606577 1606577
  • Compartir
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Email
Regresar

Ofertas de empleo recomendadas

  • Product Marketing Manager - Iluminación
    Banda salarial: Negotiable
    Ubicación: Madrid
    Fecha de publicación: 10 de enero de 2023
    Desde la división Sales & Marketing en Robert Walters estamos buscando un Product Marketing Manager para una empresa líder en el sector de la iluminación consolidada en el mercado
    Leer más
Ver más ofertas de empleo

Mapa del sitio

  • Inicio
  • Quiénes somos
  • Empresas
  • Noticias
  • Contacto
  • Sala de Prensa
Twitter logo
LinkedIn logo
Facebook logo
YouTube logo

Contenido principal

  • Inversores
  • Dános tu opinión
  • Aviso legal
  • Política de privacidad
  • Política de cookies
  • Accesibilidad
  • Únete al equipo

Oficinas en España

  • Madrid
  • Barcelona
  • Valencia
  • Bilbao

Oficinas a nivel global

  • África
  • Alemania
  • Australia
  • Bélgica
  • Brasil
  • Canadá
  • Chile
  • China Continental
  • Corea del Sur
  • España
  • EEUU
  • Filipinas
  • Francia
  • Hong Kong
  • Indonesia
  • Irlanda
  • Italia
  • Japón
  • Malasia
  • México
  • Nueva Zelanda
  • Países Bajos
  • Portugal
  • Reino Unido
  • Singapur
  • Sudáfrica
  • Suiza
  • Tailandia
  • Taiwán
  • Vietnam