Ofertas de empleo
Nuestros consultores especializados escucharán tu historia y te conectarán con organizaciones líderes en España. Queremos escribir contigo un nuevo capítulo en tu carrera profesional.
Ver todas las ofertas de empleoCandidatos
Queremos recorrer contigo el camino hacia una carrera profesional en la que cumples todos tus objetivos. Empecemos por nuestras ofertas de empleo, consejos de carrera y recursos digitales.
Descúbrelo aquíServicios
Organizaciones líderes coinciden en destacar el conocimiento de nuestro equipo de consultores: hablan el mismo idioma que nuestros clientes ya que cuentan con experiencia previa en el campo para el que seleccionan, lo que les permite conocer el pulso del mercado.
Sigue leyendoInsights
Tanto si quieres escribir un nuevo capítulo en tu carrera como si buscas cambiar la historia de tu organización, te interesa repasar nuestros últimos consejos y tendencias de empleo.
Sigue aprendiendoQuiénes somos
Una historia de éxito, una historia de superación, una historia de crecimiento... cada historia profesional es el reflejo de las personas que forman parte de ella. Conoce a Robert Walters en España.
Sigue leyendoContacto
Somos fuerza impulsora en el mercado de búsqueda y selección especializada durante más de 15 años en España. Conoce nuestras oficinas de Madrid, Barcelona, Valencia y Bilbao.
Nuestras oficinasOficinas a nivel global
Nuestros consultores especializados escucharán tu historia y te conectarán con organizaciones líderes en España. Queremos escribir contigo un nuevo capítulo en tu carrera profesional.
Ver todas las ofertas de empleoQueremos recorrer contigo el camino hacia una carrera profesional en la que cumples todos tus objetivos. Empecemos por nuestras ofertas de empleo, consejos de carrera y recursos digitales.
Descúbrelo aquíOrganizaciones líderes coinciden en destacar el conocimiento de nuestro equipo de consultores: hablan el mismo idioma que nuestros clientes ya que cuentan con experiencia previa en el campo para el que seleccionan, lo que les permite conocer el pulso del mercado.
Sigue leyendoTanto si quieres escribir un nuevo capítulo en tu carrera como si buscas cambiar la historia de tu organización, te interesa repasar nuestros últimos consejos y tendencias de empleo.
Sigue aprendiendoUna historia de éxito, una historia de superación, una historia de crecimiento... cada historia profesional es el reflejo de las personas que forman parte de ella. Conoce a Robert Walters en España.
Sigue leyendoSomos fuerza impulsora en el mercado de búsqueda y selección especializada durante más de 15 años en España. Conoce nuestras oficinas de Madrid, Barcelona, Valencia y Bilbao.
Nuestras oficinasOficinas a nivel global
We are proud to present you with the opportunity to join a well-established and international company leader in their sector of education & travel, helping people to develop themselves personally and professionally across Europe. With offices throughout the world and based in Barcelona (but can be fully remote), we are looking for an CH-FR Payroll & Administrative Specialist for our client. About the job: We are currently looking for an CH-FR Payroll & Administrative Specialist, who will ensure that payroll operations are handled accurately, efficiently, and in compliance with legal regulations for France and Switzerland language camp seasonal staff.
Functions:
Payroll Management
• Processing payroll accurately and on time for the CH Spring camp and CH Summer Camps in collaboration with the local fiduciary in Switzerland.
• Processing payroll accurately and on time for the FR Summer Camps in collaboration with the local fiduciary in France.
• Ensuring compliance with tax laws, labour regulations, and organizational policies.
• Assisting employees with payroll-related questions and resolving issues promptly.
• Communicating updates regarding payroll policies. Coordinate job adverts across various recruitment systems and channels for all summer positions
• Coordinate the Smart-Recruiter platform for FR / CH positions including job ads, interview scripts and ancillary processes.
• Promote senior positions to, and liaise with, high potential staff alumni.
• Maximise the returner rate of staff that worked in previous years through effective communication and engagement.
Compliance
• Ensure that recruitment and selection procedures follow the company’s CH / FR Safer Recruitment Policy, Accreditation CH / FR criteria, and relevant legislation
• Coordinate the payroll figures submitted to the fiduciaries in FR and CH, ensuring payroll is fair, accurate and compliant
• Coordinate the Single Central Register and ensure that all recruiters and employees have successfully completed all pre-employment tasks
• Prepare contracts for all staff that accurately reflect the terms of employment presented at interview and in the Hiring Confirmation
• Ensure camp records are complete and compliant, in terms of original documentation and payroll
• Ensure appropriate staff risk assessments are prepared and shared accordingly with camp management
Recruitment, selection and onboarding responsibilities
• Screen applications
• Correspond with shortlisted applicants
• Schedule interviews
• Undertake applicant interviews
• Complete assessments of applicants
• Select successful applicants
• Create offers for successful applicants
• Complete Hiring Confirmations
• Process DBS Applications
• Undertake ID and right to work checks
• Assign Training
• Administer Reference Checks
• Chase outstanding information
• Prepare employment contracts
Miscellaneous - Operating Period
• Coordinate the overall deployment of staff during the operating period to ensure staff resources are effectively spread across the portfolio
• Coordinate HR Audits
• Coordinate all variations to contracts
• Support the delivery of the pre-summer training programme
• Provide information and support for successful applicants pre/post arrival
• Liaise with staff concerning any payroll queries
• Liaise with staff regarding any employment reference requests
• Contribute to the staff feedback process, helping ensure this is captured and analysed
• Other administrative tasks as required
Requirements:
• This position has a peak seasonal work demand in the lead up to summer (April to June) and during the operational period (July / August).
Essential
• Fluent in English & French or French & Spanish
• Excellent interpersonal skills with the ability to interact with potential employees and build positive relationships
• Ability to understand and use key ICT packages relevant to the role
• Effective decision-making skills
• Excellent organisation and time management skills with the ability to work independently and to deadlines
• Experience, knowledge or ability to articulate (‘sell’) the benefits and overall ‘Employer Value Proposition’ of the organisation to candidates
Desirable
• Previous recruitment experience, ideally in a high volume (seasonal organisation)
• Experience of working in a language camp, school or similar environment
Benefits:
• Remote possibilities, but if you are in Barcelona, you can use the office if you want!
• Flexible working hours: Monday-Friday 8-9:30h. till 17-18:30h.
• The opportunity to develop your skills in an international environment, in the exciting field of language travel
• A young and dynamic work atmosphere
• An environment where corporate ethics and sustainable development matter
• Competitive salary package.
• Offices in the heart of Barcelona.
• Free breakfast on Mondays and fresh fruit on Thursday.
• Free coffee and tea.
• An environment where corporate ethics and sustainable development matter.
• International work environment, in the exciting field of language travel. Professional, highly collaborative, and friendly colleagues. A young and dynamic work atmosphere.
• Internal trainings.
• Opportunities for personal and professional development.
• Regular afterwork and team building activities.
Interviews are being held, do not hesitate and start a new professional challenge. Apply now!
Sobre la posición
Tipo de contrato: FULL_TIME
Especialización: Recursos Humanos
Área: Experto en Compensación y Beneficios
Sector: Viajes y Turismo
Banda salarial: Negotiable
Tipo de trabajo: Remoto
Nivel de experiencia: Recién graduado
Idioma principal: Francés - Bilingüe
Idioma secundario: Inglés - Trabajo básico
Tercer idioma: Español - Trabajo básico
Ubicación: Barcelona
FULL_TIMEReferencia: 2342452/001
Fecha de publicación: 3 de febrero de 2025
Consultor/a: Clara Capellades
barcelona hr/compensation-and-benefit-manager 2025-02-03 2025-04-04 travel-and-tourism Barcelona Barcelona ES 08010 ES Robert Walters https://www.robertwalters.es https://www.robertwalters.es/content/dam/robert-walters/global/images/logos/web-logos/square-logo.png trueÚnete a nuestro equipo emprendedor, dinámico e internacional, donde podrás aprender y desarrollarte de manera constante junto a compañeros que te impulsarán a ser tu mejor versión.